Ahol idén jártam a terveim helyett… PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: Toncsi
2010. december 13. hétfő, 16:03

Mottó: Ha meg akarod nevettetni Istent, mesélj neki a terveidről.

Többszöri úti cél és útiterv módosítás után, szépen sorban lemorzsolódó útitársaim (utolsóként az Öcskös is feladta) :evil: miatt az utolsó pillanatban derült ki, hogy irány a Dolomitok. Indulás előtti nap még Kálmónak sikerült elintéznie a szállásom :clap_smilie , így aludnom már biztosan volt hol.

1. nap
Ez a nap igazából nem szólt semmiről, csak igyekeztem mielőbb a szállásra érni. Mariborig pálya aztán fel Lavamünd felé, majd onnan már „egyenes” út vezet Iselsbergbe. Érkezés után összeszedtem magam és sikerrel megbirkóztam a háromfogásos vacsival. :D

Magyarázat: Valahol Maribor után...
Dolomitok 001.jpg

Magyarázat: Már közel a cél...
Dolomitok 002.jpg

2. nap
Reggel kicsit párás volt a levegő, de a kitünő reggeli miatt sikerült rózsaszínben látnom a világot. Mint később kiderült aznap utoljára :( . Egész nap esett, de ha már ott voltam mentem. Cortináig viszonylag eseménytelen az út leszámítva a városhoz felvezető szakaszt, de a folytatás már igéretesebb volt. Előszö a Passo de Giau, majd a Val di Zoldo úton vezetett az út „hazafelé”. Mindkettő tele kanyarokkal gyönyörű tájon, bár az eső jelentősen rontotta az élvezeteket. Olyannyira, hogy a Val Degano nevű út után rávettem a Garmint, hogy gyorsítson a hazajutáson. Rá is vitt elöször a Via Nazionale-ra, majd a B110-es útra. Nos, azt kell mondjam a készülék hozta a formáját mert mindkettő kellőképpen elhagyatott volt, telis tele kanyarokkal melyek közül sok volt a visszafordító is. Más körülmények között bizonyosan élveztem volna, de szakadó esőben erre vágytam legkevésbé. Mindenesetre a vacsora ma is megtalált.

Magyarázat: Cortinában
Dolomitok 003.jpg

Magyarázat: Vízből is megárt a sok
Dolomitok 004.jpg

3. nap
Reménykeltő ragyogó napsütés fogadott ébredés után, úgyhogy a reggeli után kincstári optimizmusom győzedelmeskedett és kihasználva a - reménybeli – jó időt mára ütemeztem be a Stelvio-t. Ez a hágó volt az előzetes számításaim szerint a legmesszebb a szállástól, ezért nem szerettem volna esőben megtenni az utat. Szerencsém volt, egész úton parádés napsütésben volt részem. Maga az odavezető út nem különösebben említésre méltó, bár nagyon szép tájakon vezet keresztül, a hatalmas forgalom miatt nem igazán élvezhető ki. A hágóhoz közelítve már megjelennek az útbaigazító táblák is némi szöveggel, de minthogy nem magyarul írtak rá, ezért természetesen figyelmen kívül hagytam őket. Nem tehettem ezt, azzal a „behajtani tilos” táblával ami a hágó lábánál fogadott :shock: , alatta valamilyen olasz felirattal egy A4-es lapon. Míg próbáltam értelmezni odaért 3 olasz motoros, megálltak, tanakodtak, majd elindultak felefelé. Azt hiszem ezt hívják égi jelnek, úgyhogy mentem utánuk. Lefelé rengeteg bringás jött (valami verseny lehetett), kisérő motorokkal, kocsikkal, majd feltünt néhány motoros rendőr is. Minthogy nem foglalkoztak velünk, megnyugodtam a sikerben. At út felfelé elég fárasztó volt, rengeteg a visszafordító benne és elég meredek a vonalvezetése is. Persze ez sem tartott vissza mindenkit, mert volt aki egy ilyen fordítóban is simán előzött belülről :o . Aztán egyszercsak véget ért az idill. Kb. a hágó felénél, kétharmadánál végképp lezárták az utat mert odafent már hó volt. Mondjuk nekem sem volt melegem, az ott már csak 8 fokos levegőben. Rövid szájtátás, fényképezkedés és irány vissza ugyanazon az úton.

Magyarázat: A lezárás oka
Dolomitok 005.jpg

Magyarázat: Ő előzőtt belülről
Dolomitok 006.jpg

4. nap
Minthogy ma ismét napsütéses reggel virradt, ismét olasz utakat szemeltem ki. A fő csapásirány a Pordoi volt, de bíztam a környező utakban is. Nem hiába. Ez volt a legélvezetesebb napom. Elöször a Passo Gardena volt az útvonalon. Hihetetlenül élvezetes, kitünő minőségü út, parádés kanyarokkal. Az egyetlen ami negatívumként leírható, hogy valamiért nagyon népszerű pihenőhely lehet a helyiek körében, így a szombat talán nem volt a legszerencsésebb időpont a meglátogatására, bár lefelé a túloldal már szinte üres volt. Ez az út „egyenesen” vitt a Passo Sella-ba, majd jött a Pordoi. Ezek mindegyike nagy élmény, ha valaki arra jár semmiképpen se hagyja ki. A Pordoi gyakorlatilag a Passo de Giauban ér véget és minthogy Cortinában már voltam „gyorsan átszaladtam” rajtuk. Hogy elkerüljem a már ismert visszavezető utat, ismét hozzányúltam a Garminhoz :wink: . Ez kis idő múlva felvitt egy elhagyatott hágóra (Passo Sant’Antonio) ami aztán egy másikkal folytatódva valóban „röviditett”, és - ami még ennél is fontosabb – megkoronázta a napot.

Magyarázat: Passo Gardena
Dolomitok 007.jpg

Magyarázat: Passo Sella
Dolomitok 008.jpg

Magyarázat: Passo Pordoi
Dolomitok 009.jpg

5. nap
Minthogy a Glockner „aljában” van a szállás kötelességemnek éreztem egy napot arra is szánni. Ez a mai lett, már csak azért is mert féltem elrontani az elöző napi „élménydömpinget” egy esetleges rossz választással. Erről igazán nincs mit írni, azt hiszem mindenki ismeri jól az élményt amit ezen az úton kapni lehet. Egy dolgot azonban mégis megemlítenék. A szállás közelsége miatt kb. fél kilenc magasságában érkeztem a kapuhoz és már a felfelé motorozás közben is feltünt, hogy szinte egyedül vagyok. Ez azért nagyot dobott az élményfaktoron. Úgy látszik vasárnap ilyentájt még inkább szundiznak az emberek, ami persze jól jött nekem. A túloldalon elnéztem Kaprunba. Már többször jártam itt és imádom a völgyzáró gátat, meg az odajutást a buszokkal. Mindenesetre most meggondoltam magam és inkább ebédeltem egy parádésat a szikrázó napsütésben. Hazafalé már kicsit odaléptem, hiszen a látnivalók már megvoltak, elég volt „csak” motorozni. A gépet betettem a garázsba, letusoltam, majd a fürdőszobából kilépve konstatáltam, hogy odakint is kinyitotta valaki a tusolót. Brutális felhőszakadás, villámlás, viharos szél. Ma mákom volt.

Magyarázat: A reggeli "tömeg"
Dolomitok 010.jpg

6. nap
Az már biztos volt, hogy nem pihenhetek meg a 7. napon mert akkor kell hazajönnöm, ezért ezt a napot léptettem elő. :D

7. nap
Egyszer minden jónak vége szakad :( . Hazafelé mindössze annyivolt a plusz terv, hogy útba ejtem Bledet. Annyi képet láttam már róla, hogy komoly várakozással néztem elé. Külön szerencse volt az útvonal választás is mert ismét becsúszott egy hágó (Wurzenpass). A túlodalán elmentem a Triglav park alatt („okosan” nem tankoltam előtte, így villogó szintjelzővel nem mertem bevállalni :cry: ) és már ott is voltam a Bledi tó partján. Őszinte leszek. Nekem nagy csalódás volt, ahhoz képest amire számítottam. Nem is időztem sokáig csak amig kattintottam néhányat. Volt még egy hegyi út tervezve Kranj és Bad Eisenkappel között. Kitünő ötletnek bizonyult, tökéletes útvonal minden szempontból :clap_smilie . Gondoltam ennyi, innen már csak lötyögés hazáig. Tévedtem ismét. Lavamünd után jött a B69-es. Hallottam már róla, többek közt itt is, de nem gondoltam volna hogy ilyen jó lehet. A bukó alatt fülig ért a vigyorom :D . Aztán persze ennek is vége lett, jött még pár km Szlovénia és a jó öreg 8-as út hazáig.