Alpok!? Dolomitok!? = 2 kerék !!! :) PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: Váradi Zoltán
2010. június 26. szombat, 19:41

Annyit beszéltek már az Alpokról meg a Dolomitokról , hogy nem bírtam tovább , mondtam magamnak : ezt meg kell néznem!! Rátett egy lapáttal amikor itt olvastam Kálmó és Pepe ...........beszámolóját csodálatos útjaikról !Tél lévén volt időm előkészíteni az utazást, állandóan a térképet bújtam , szállást kerestem ....!  Megtetszett az Iselsbergerhof Hotel és nemsokkal rá azt vettem észre , hogy Kálmó segítségével és gyors közbenjárásával már várnak is 1 szobával ! Ezúton is szeretném neki megköszönni  ! Köszi Kálmó ! Próbáltam 1-2 motoros bajtársat invitálni a kis túrára , de végül 1 motor és 2 fő maradt a felállás !
Nagyon izgatottak voltunk ( én már 3 nappal az indulás előtt bepakoltam , hó elején Interhez  elvittem egy vizitére  a paripát és valahogy mindig úgy éreztem valami otthon fog maradni , pedig már minden rég a helyén volt ) tudjátok amikor már a hasmars is kerülgeti az embert  ! :)

Végre eljött a nap , május 22 ! Induláskor nem volt rossz időnk , csak a Balcsi környékén szaggatta sisakunkat (fejjel együtt )   a  szél ! Az első nap az odaútról szólt !Toncsi barátom , a Garmin guru :) dobta fel  GPS-re   a végleges útvonalat  Budapest.... M7- Kőszeg- A2 -.....Iselsberg = 651 km !  Sokszor megálltunk ( kb. 8X 15 percre ) így a seggünk is jól bírta a kiképzést ! 5.15-kor indultunk és így megállókkal 14.30-ra már ott is voltunk ! Az úton minden rendben volt ,nem tévedtünk el 1X sem és az idő is kegyes volt hozzánk !  Szállásunk egyszerű volt , de nagyon barátságos ,tele motorossal ( Német , Osztrák és mi ketten Magyarok   ) a mennyországban éreztem magam !  Iselsberg a Glockner lábánál fekszik , a táj pedig gondolom írnom sem kell , festői !!! A szobánk ablaka a csodálatos Dolomitok havas hegycsúcsaira nézett ( és egy szép ívű kanyarra ) ! Lepakoltunk , sétáltunk egyet , majd vacsiztunk .....A motort persze beraktam 1 fedett garázsba had pihenjen , mert másnap újra szolgálnia kell minket !

23.-án vasárnap , reggeli után újra felpakoltunk ( de most 3 doboz helyett csak 1 a hátsódobozt dobtuk fel ) ! Az előre megtervezett szakasz nagyon színesnek bizonyult  ! Bemelegítésként  ( Osztrák viszonylatban enyhe , hazánkban kb. Mátrának megfelelő  ) szakasszal kezdtük ! A táj leírhatatlan ! Zöld legelők , bocik a lejtőn legelésztek , balra a Dolomitok , jobbra az Alpok . Lementünk a völgybe , majd át az Olaszokhoz !Ott kezdett kicsit keményedni a szakasz ! Gyorskanyarok , de sok egymás utánban , kis túlzással mintha bólyáznék ! Aztán összefutottunk pár hazai VStrom Clubbos motorostársal is ( pedig nem beszéltünk össze , kicsi a világ ) ! Megálltunk egy kicsit csodálni a tájat és már annyi BMW ment el mellettünk , hogy észre sem vettem , hogy az egyiken Pepe húzza a gázt ! Ő nem is , de Rucilaci észrevett és leindexelt mellénk ! Az elején nem tudtam mire véljem , hogy egy Honda lehajt az útról , majd 10centire a lábamtól áll meg , mellette egy másik szárnyas lovag és egy BMW , majd miután  Pepe is visszafordúlt ő is csatlakozott a kis csapathoz ! Kattintottunk pár képet , beszélgettünk egy kicsit és  kiderűlt , hogy mindnyájan Cortina D' Pedzoba megyünk ! Beálltunk közéjük , de nem sokkal egy i kis tónál mi leválltunk Melindával (  a feleségemet hívják így ) fotózkodni , ajándékokat nézni ! Ezután folytattuk megint kettesben ( 1 mocival ) utunkat ! Valahogy belekeveredtünk egy kb. 6-7 fős Német motoros csapatba . Az elején előre engedtem hármat , majd beálltam középen a tempójukra ! . Mondjuk a kanyarok nem semmik voltak , még a csizmám koptatója is karistolta az aszfaltot ( ez igen bizarr hangot hallat , de csak az orrkoptató miatt ) ! Aztán Cortina D' Pedzoban szétváltak útjaink ! Lightos szakasz után gondoltam megmutatom Melcsinek Bellunót , ahol a télen voltam egy szemüveg gyárlátogatása alkalmával ! Hát letértem a jól megtervezett  kis  szakaszomról ! ( most így utólag belegondolva , kár volt ) Bellunóba simán eljutottunk , táj megint csodás , közvetlenűl a hegy lábánál kanyarogtunk ( a sziklák alja szó szerint karnyújtásnyira ! ) . Fotózkodás Bellunóban , majd írány vissza ! Na itt kezdődtek a problémák ...:(   A GPS nagyon jól tette a dolgát , csak 1X 2X kellett megállnom és kutakodni benne ! Most viszont én elnéztem egy leágazást és 1-el hamarabb mentem le . Egy ideig még azt hittem ezt mutatja a GPS és hogy minden oké , de hamar rá kellett   jönnöm ( úgy 30 m megtétele után , amikor már nem lehetett visszafordúlni ) bizony letértünk a jó útról és máris az A27-es autópályán találtuk magunkat ! Na erre nem készűltem ! Ciki , de az ottani kapus  rendszerről fogalmam sem volt ! Eddig ! Most megjegyeztem egy életre ! Ticket ki, sorompó fel , egy beugró kis megálló szigetnél megnéztem a zümit hol is vagyunk és beállítottam , hogy most vigyen már le az autópáyláról és vissza ahova kell !  Vittoriónál levitt a pályáról ( ez volt az első lejárat ) , ott szerencsére sikerűlt visszafordúlnunk és újra a helyes írányba tartottunk  . Olaszban egyébként a pálya is király ! A táj lélegzetelállító , magas hídon , nagy,hosszú ívű kanyarral spékelve ! Sajnos valamit elnéztem a tickettel kapcsolatban  és a kijáratnál a jegyautomata jóval több  eurot kért mint amire én számítottam .  Kicsit kellemetlenűl éreztem magam e miatt , de hamarosan elfeledtette velem a táj szépsége ezt a bosszúságot és már úgy gondoltam rá , nem bánom , ez a plusz pénz még így is megérte , hogy itt lehetünk  !  Kissé kalandosan , de végre újra az eredeti útvonalon haladtunk tovább ! Alagutak , falucskák következtek ! Késésben voltunk , mert  19-ig akartunk visszaérni a szállásra  ! Egy falun mentünk keresztűl , kikerűltem egy előttem megforduló BMW-t és lám , takarásban egy rendőrautó állt keresztben az úton , előtte a rend őre egy megállító táblával ! Na mondom mit csínálhattam és hol ! Azt hitték Olaszok vagyunk ( barna fej , Monza bőrkabát .....vagy mit tudom én miért ) , de én meglepettségemben németűl köszöntem . Erre felhúzta a szemöldökét és  ment megnézni a rendszámtáblámat ! Jé ez meg Magyar !? :)  Hiretelen észre sem vettem ,hogy egy kisseb csoport várakozó ember áll mellettünk karba tett kézzel . Levert a víz , na most mi a stájsz ,gyorsan hajtottam ?  Szerencsére azt  közölték , hogy bicikliverseny miatt le van zárva a hegyi út !  Nemsokkal rá índúlhattunk is tovább , de  persze sikerűlt a rendőrautót hosszó km-ken át követni , mert záróvonal volt és én meg nem mertem előzni ( okkal ) ! A kocsi néha-néha olyan közel ment a sziklafalhoz , hogy majdnem hozzáért a tükre , mivel csak így tudta bevenni a kanyarokat ! Majd leválltunk az autoról , de egy olyan kis mellékútra hogy elsőre túl is mentünk , mert nem  vettem észre ! Itt-ott láttuk a bicajosok után visszamaradt transzparenseket , a rajtnál  és a célban tele volt zsarukkal a környék ( mintha egy rendőrlaktanya lett volna ) ! Min. 6 rendőrmotor , 8 rendőrautó .....szóval  meghúztam magam egy kicsit !  Na csak ezután jött a nemulass ! Ilyen kemény szakaszon én még soha nem mentem !!!! Még a falucskákban is bazi nagy emelkedő és közben visszafordító kanyarok egymás hegyén hátán ! Gondoltam ezt nem lehet fokozni , de igen ......a szerpentinen !!!!! Sziklába vájt keskeny út ,  nagy emelkedő és közben a  visszafordítók egymást érték ( kettesben ,néha  egyesben , állandóan döntve a motort ) itt-ott a visszafordító közepe egy sziklába vájt alagútban folytatódott . Sötét barlangszerű megvilágítással , nedves aszfaltal és persze pont a kanyar közepén  igaz a másik sávban , de szembejövő autóval  , aki kicsit átdugta az orrát ! Melcsi egész túra alkamával csak most mondott olyat , hogy : " rosszúl vagyok , mindjárt hányok , teljesen elszédűltem !..... " Nekem erre nem volt időm :) A tájat itt csak nagyon ritkán láttam , inkább csak az eget és a kanyar ívét , de ha mégis oldalrapillantottam akkor is szakadék kerűlt  a látóterembe és hogy közelebb vannak a hegyek csúcsai , már nem kell azokra úgy felnézni  , mert majdnem egyszintben vagyunk velük ! Végűl minden gond nélkűl újra átértünk az Osztrák oldalra ! Ott is sok visszafordító volt , de itt legalább már láttam a kanyar végét és felűlről kirajzolódott  az előttünk alló köv. kanyar íve ! Itt egy icsit belehúztam ! Kigyorsít  ,  nagy fék  , kanyarba be , kigyorsít .......A GPS itt megint jól jött , de itt nem azt mutatta merre menjek , hanem így tudtam kb. mekorra kanyar vár ránk és még így ismeretlen szakaszon is nagyobb tempót lehet diktálni biztonságosabban mint nélküle !!! Hát nem mondom elfáradtam ezen a napon ! Gyors elnézéskérés után ( a késés miatt , 19h után 2 percel érkeztünk így  2 percet késtünk )  megkaptuk a fejedelmi vacsinkat ( zöldségleves , currys csirke rizzsel + fagyis palacsinta és 1 pohár páleszt , ami most jól is esett ! ) Alvás és másnap reggeli után 10h-kor índulás haza ! ( a szállás mellett volt 1 kis templom , ahol reggel 6-kor mindíg harangoztak , hát ez az ami egyedűl nem hiányzik onnan !! ) Elmentem  reggel tankolni ( kicsit kiélveztem a kanyarokat egyedűl is !! ) A hazaút megint autópálya , de az odáig vezető szakasz is haladós volt ( más útvonalon mint az odaút , lássuk az Alpokat több szögből is !!! :)  ) ! Itt megint olyan kis útra kellett rátérnünk amit alig vettem észre ! Egy  nagy kanyarral kialakított felűljáró alatt volt ....! Mégegyszer összefutottunk Rucilaciékkal , majd megálltunk Spittalban , sétáltunk a parkban , ezután az első felhajtónál az autópáylára tereltem a szeretett Stromomat  , de az  A2-ről még letértünk a Wörthersee nél ! Kaja , szájtátás , pihi , vásárlás .....stb. Mindezek után índulás tovább  haza , újra az A2-n . Lementünk a tó partjára is , igaz véletlenűl   , de nem bánom hogy így alakúlt  ! A GPS megint visszavitt minket , de ezúttal egy kisebb emelkedő tetején sűrű erdőn keresztűl vezetett át az utunk . Hát még ilyen helyen sem motoroztam ( csak esetleg tavaly a V-Stromok a lesen túra alkalmával ) ! De most csak mi ketten és a természet !!!!  A hazaút többi része uncsi volt ! Állandó 130-as tempó , szétűlt hátsófertáj ( a télen azt hiszem beruházok egy új , kényelmesebb ülésre )  Miután átértünk kis hazánkba nemsokkal rá megint szembesűltem  söfőrjeink érdekes stílusával , amit kint szinte el is feledtem ( mondjuk az Olaszok néha még ennél is durvábbak ,de ott valahogy mégsem éreztem olyan veszélyben magunkat , pedig  képesek dupla záróvonalnál alagútban előzni , az első lökhárítójuk és a mi rendszámunk között szétlapítani  néhány muslicát ......) Az Osztrákok meg nagyon előzékenynek tűntek  , lehúzódtak még a szerpentinen is , ha volt rá lehetőségük ! Lehet , hogy tévedek , de én ezt tapasztaltam , bár valószínűleg megszokták , hogy sok a motoros és hogy bárhol feltűnhetnek  !  Itthon az M7 felvezetőnél egy autós majdnem nekem jött ( kielőztem volna , index , visszapillantó , már índúltam ,  amikor ő is kivágott , de nagyon nagy sebeséggel , gyorsan visszahúztam a mocit , menjél .....úgyis ha gond van  az erősebb győz , az pedig nem én vagyok  . Persze az M7-en 3-as baleset volt ! Kilómétereken át a kocsik között gurultam 3 dobozzal . Volt aki észrevett és elengedett és volt aki azt  sem  tudta ő hol van , nemhogy én hol vagyok , gondolta középre behúzódva átdifundál a sorok közötti kis résen !!! Az utolsó pihenőnk után már éreztük az eső szagát , így belekapcsoltam ( vagyis visszaűltünk a motorra és folytattuk utunkat , amilyen gyorsan csak tudtuk...) . Mocit épp letettem a garázsba, s  már it is volt a vihar ! Huh, ezt is megúsztuk ! Egyébként kint mindhárom nap gyönyörű időnk volt , néhol apró cseppek estek a ruhánkra , de el sehol sem áztunk , sőt a gyönyörű napsütés volt jellemző ( 18-29 c közötti hőmérséklettel ) !

Hát ez lett volna a mi kis utunk ! Remélem akik még nem voltak azok közül többen kedvet kaptak egy hasonló kiruccanáshoz , de abban is biztos vagyok , hogy akik már jártak e tájon , utakon , azok is visszavágynak, mert én is így vagyok ám ezzel !