Kakucsring, az új Suzuki V-Strom 1000-es teszt. PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: zozohoho   
2014. november 14. péntek, 13:50
A Magyar Suzuki Zrt. adott lehetőséget a klub tagjai részére, hogy kipróbálhassuk az új V-Strom 1000-est. Nem mindennapi körülmények között, hiszen a teszt helyszíne a Kakucsringvolt. Ráadásul nem csak a ringen.
 
 
kakucs1000stromi 1
 

Szabó Henrik egy rögtönzött vezetéstechnikai pályát állított össze, hogy megtapasztalhassuk, mennyire jól kezelhető az új 1000-es.

kakucs1000stromi 2

Személy szerint már nagyon izgatottan vártam ezt a napot, hiszen már elég régóta tulajdonosa vagyok egy 650-es V-Stromnak, amivel nagyon elégedett vagyok. Csak néhány lóerő és egy határozottabb fék, amire szükség lenne a felhőtlen boldogsághoz. :wink: Egy országúti tesztvezetés alkalmával már sikerült megtapasztalnom, hogy ezek bőven megvannak a Suzuki újmodeljében. Az olyan extrák, mint az állítható kipörgésgátló és az antihopping kuplung tesztjére ez pont jó lehetőség, amit a közúti próbán nem igazán lehet tesztelgetni. Most itt volt rá az alkalom és valóban nagy élmény úgy kigyorsítani, hogy nincs zavaró kitörési hajlam. Gázadásra szépen húz ki a kanyarból nagyon stabilan tartva az ívet.

kakucs1000stromi 3

A közúti tesztvezetés alkalmával megtapasztalt viszonylag keményre hangolt első futómű most nagyon szépen dolgozott. A széles kormánynak köszönhetően könnyen lehet a helyes kanyarívre fordítani és ezt az ívet határozottan meg is tartja. Jól adagolható a gáz és a maximális nyomatékot már közepes fordulaton is leadja. Egy kicsit olyan supermoto feelinget kölcsönözve, ami pont ideális a tesztpályára.

kakucs1000stromi 4
kakucs1000stromi 5

A visszaváltásnál sem kell aggódni, hogy esetleg megragad a hátsó kerék. A csúszó kuplungnak hála nem okoz kellemetlen helyzetet a pilótának, ha hirtelen több fokozatot is vissza kell váltani. Jól érződik a mérnökök azon akarata, hogy minél biztonságosabb legyen a gépezet. A blokkolásgátló működését is sikerült tesztelni, de azt természetesen a vezetéstechnikai pályán.
Nagyon nagy élmény volt körözgetni a ringen az új V-Strommal. Könnyedén irányítható, jól adagolható, határozott fék. Nagy nyomaték és a kipörgésgátlónak hála igazán  versenyközeli élményben lehetett részem. Talán az egyetlen negatívként megemlíthető dolog az a lábtartó koptató csavarja, amit a tervezők túl hosszúra méreteztek, ezért ezt a pilótának kell a megfelelő méretre koptatni :lol:

kakucs1000stromi 6

A ringről a vezetéstechnikai pályára mentem, ahol Henrik bemutatta, mi a feladat. Volt szűkülő szlalom, nyolcas és még négylevelű lóhere is. :o Egy nagyon rövid ismerkedés a pályával és az új 1000-esszinte játszi könnyedséggel oldotta meg a feladatokat. Itt lehetett érezni, hogy közel azonos a menetkész tömege a kistesóéval.

kakucs1000stromi 7

Nem csak a Suzuki mérnökei tettek meg mindent a biztonságos vezetés érdekében. A vendéglátóink is gondoltak erre. Gondoskodtak a mentők jelenlétéről és még ásványvízzel is kedveskedtek ezen a meleg nyári napon.
Egy remek napot sikerült eltöltetünk az új V-Strom nyergében. Köszönjük a Magyar Suzuki Zrt-nek a lehetőséget. :text-thankyouyellow:
Szép napot!

 

Módosítás dátuma: 2017. december 12. kedd, 11:11