Mohács-Isztria 2014 május PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: zozohoho
2014. november 14. péntek, 11:33
Az elmúlt héten szombaton indultunk Horvátországba. Kihasználtuk az évadnyitó helyszínét és az első napot és éjszakát Mohácson töltöttük. Csak egy órát motoroztunk esőben, de ez is elég volt hozzá, hogy a papírkutyák falkájához csatlakozzunk és autóval kövessük a rövid túra motorosait.

mohacsisztria 01

A sétahajókázást követően nagyon jól esett a finom és meleg különleges gulyás a kemencében sült kenyérrel.

mohacsisztria 02

mohacsisztria 03

Ebéd után kitűnő ötlet volt a mozielőadás, ami alatt volt elég idő újra átgondolni, hogy miért is egészséges a délutáni szieszta. A film után még megnéztünk egy-két történelmi emlékhelyet, majd az esti vacsorát követő szabadtéri előadást a folyóparton.

mohacsisztria 04

mohacsisztria 05

mohacsisztria 06

Másnap indultunk tovább uticélunk, a Plitvicei-tavak felé a Papukon át. Erre vezetett volna a szombati hosszú túra útvonala is. A Papukban talákoztunk először az Ivett ciklon erejét demonstráló jelekkel.

mohacsisztria 07

Többször kellett változtatni az útvonalat az árvízveszély miatti lezárásoktól. Végül sikerült elérni az esti szállást a Plitvicei-tavak közelében. Azért útközben is akadt látnivaló és már a nap is kisütött.

mohacsisztria 08

mohacsisztria 09

Hétfőn korán reggel, már a nyitáskor nekivágtunk a tavak felfedezésének. Sajnos Ivett itt is éreztette hatását, mert elég sok része volt víz alatt és ezért zárva a látogatók elől a kijelölt útvonalaknak. Viszont a látvány csodálatos. A sok csapadék hatására a vízesések gyönyörűek voltak. Igazán visszaadni az élményt a fényképekkel meddő próbálkozás, hiszen ezek a zuhatagok a hangjukkal is fokozzák az élményfaktort. Ezt ott kell átélni!

mohacsisztria 10

mohacsisztria 11

mohacsisztria 12

mohacsisztria 13

Élményekben gazdagon és egy kissé fáradtan indultunk délután tovább az Isztriára. Nagyon jót motoroztunk és Sejn után elismerően nézegettük a majrécsíkokat, amik teljesen eltűntek a kanyarvadászat után. Kora este érkeztünk a szállásunkra, ami szinte üres volt, szintén Ivettnek köszönhetően.

mohacsisztria 14

mohacsisztria 15

Az előző napi sétálgatás után most motorozás következett. Még tavaly volt alkalmunk motorozni a 8-as úton. Akkor Sejnig jöttünk, most az ellenkező irányba indultunk el. Nem véletlenül hívják egyesek a világ egyik legszebb tengerparti motoros útvonalának ezt a szakaszt. Aki teheti, legalább egyszer próbálja ki. Újra emlegetnem kell az Ivett ciklont és most is pozitív hangnemben, hiszen nem volt sok kerülgetni való jármű. Hála az égnek!

mohacsisztria 16

mohacsisztria 17

Novigrad után visszafordultunk és Pag felé indultunk. Elég érdekes volt az út. Csak kövek és sziklák. Na és birkák, akik azért hordanak szürkésbarna bundát, mert így tudják a legjobban álcázni magukat. A szigetről komppal tértünk vissza a 8-as útra és ismét jót motorozva értünk a szállásunkra.

mohacsisztria 18

mohacsisztria 19

mohacsisztria 20

mohacsisztria 21

mohacsisztria 22

Az mondjuk eléggé meglepő volt, hogy csak készpénzt fogadott el az erősen ittas pénztáros az Isten háta mögötti pénztárban. Még jó, hogy pont aznap váltottunk be egy pár eurót.
Egy kiadós alvás után következett az Isztria felfedezése. A kötelezőkön kívül, nekem két cél elérése volt a feladat. Az egyik a Vojak, a másik a Limski-fjord, amit egy különleges helyről szerettem volna megtekinteni. Lássuk, hogyan sikerült:

mohacsisztria 23

mohacsisztria 37

mohacsisztria 38

mohacsisztria 39

Ezért érdemes volt lemotorozni az Isztriára. Még mindig vissza kell kanyarodjak Ivetthez, hiszen nem volt más vendég a szállásunk többi szobájában, ezért még egy napot maradtunk. Gyorsan terveztem egy laza 400 km-es karikát, ami Szlovéniát és Olaszországot is érintett. Hogy mi lett az elhatározás vége?

mohacsisztria 40

mohacsisztria 41

mohacsisztria 42

mohacsisztria 43

mohacsisztria 44

mohacsisztria 45

Nem sikerült lemotorozni a tervezett útvonalat, de azt hiszem, hogy egy nagyon jó döntést hoztunk, hogy a közel 26 fok melegben megnéztük a világ cseppkőbarlangjának királynőjét. Még meg kell említenem, hogy 1000 forint ellenében kaptunk egy mobiltelefonra hajazó kütyüt, ami magyarul mondta a fülünkre mit is látunk a tárlat alatt.
Eljött az utolsó nap. Megköszönve a vendéglátást korán reggel elindultunk, hogy még aznap hazaérkezzünk. Egy kicsivel több, mint 600 km volt a megteendő távolság és még egy ígéret beváltása volt a cél. Pepének tartoztam egy képpel, amit rögvest láthatják azok is, akik eddig elolvasták a beszámolót.

mohacsisztria 46

mohacsisztria 47

mohacsisztria 48

Itt a vége a feltölthető csatolmányoknak és itt a vége a beszámolónak is. Hét nap. Hat éjszaka. Rengeteg élmény, ami egy életre szól. Ezért motoroztunk egy kicsivel több mint 2600 km-t.

Köszönöm, hogy eddig elolvastad a beszámolót. Remélem legközelebb Te is megosztod a saját élményeid.