Egy kis kiruccanás Zakopánéba PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: Frexio
2011. október 06. csütörtök, 13:13
Nézve a hétvégi időjárásjelentést, frankón pánikbaestünk a 13fokos nappali csúcsoktól, és hirtelen felindulásból elhatároztuk Bugimen barátommal, hogy kiruccanunk Zakopánéba. :)

A 8-órási indulásból simán lett 10 óra, így két órás késéssel kezdtük a túrát.

A határ előtt tankolás, majd 12órakor léptünk át Szlovákiába.

Kassán kissé elkeveredtünk, mert a gugliról az útvonal térképét olyan nagyításban nyomtattam ki, hogy csak a nagyobb települések nevei, és az utak számai látszottak, ami, mint utóbb kiderült, édeskevés volt, mert kint a kereszteződésekben az irányokat nem jelzik számokkal, csak településnevekkel, és a térképünkön ebből igencsak kevés látszott.
A város másik végén kénytelen voltam beüzemelni a PDA-n az IGO-t, amit vésztartaléknak szoktam csak bevetni, mivel csak kb 2órás az akkumulátor kapacitása.
Kassától majdnem Zakopánéig egy seggel tekertünk, olyan hihetetlen szép tájakon, és első osztályú szerpentineken, amikről nem is álmodtam! Sajnos az időhiány miatt nem álltunk meg fényképezni, de ezt a következő szezonban igyekszem majd pótolni!
Zakopane előtt 30km-el a pda akksija jelzett, így kikapcsoltam, gondolván, ha nagyon eltévednénk a hazaúton, mégiscsak maradjon benne egy minimális szufla, mert hiába vittem magammal a szivartöltőt, a hamás csatlakozó nem volt hajlandó árammal ellátni...
Nem lehet szavakkal leírni azt a képet, amit a Tátra nyújt ilyenkor az utazónak!
Az őszi táj egyszerűen lenyűgöző! Az alacsony napállás miatt olyan megvilágításban láttuk a Magas Tátrát, amilyenben én még soha nem láttam hegyeket! :)
Sajnos sok időnk nem volt nézelődni Zakopaneban, így gyorsan ettünk egy tökfőzelékhez hasonló kapros valamit, ami utóbb kiderült, hogy káposztából készült, és egy sült kolbászt, ami nagyon finom volt!:)

Zakopane túra átméretezve.jpg

Maradék zlotyinkat betankoltuk, majd elindultunk haza, nem szerettünk volna sötétben szerpentinezni...
Haladtunk is világosban kb egy órát, majd Késmárk után ránksötétedett, és nem úszhattuk meg, hogy az Alacsony Tátrát sötétben motorozzuk végig. Az egyik településen elvétettünk egy kereszteződést, aminek az eredménye egy órányi bolyongás lett földutakon, völgyekben, hegygerinceken, míg végül egy kolostor udvarára behajtva egy paptól kértünk eligazítást, aki visszaterelt a helyes útra. :)
Kassáig szerencsére az 547-es úton végig lehet látni az útburkolati jeleket éjszaka is, így azok után kanyarogva viszonylag normális tempóban haladhattunk. Estére iszonyúan lehűlt a levegő, és már nem csak a hegyekben, hanem onnan kiérve is nagyon fáztunk, így város végén megálltunk még több meleg ruhát, plusz zoknikat venni magunkra, és folytattuk az utunkat. talán fél tíz lehetett, mikor átléptük az országhatárt. Eléggé fáradtak voltunk már, ez az éjszakai motorozás ismeretlen utakon, úgy, hogy az autósok közben tolnak le a szerpentinen, kivette belőlünk az utolsó energiánkat is.
Alig vártam, hogy megérkezzünk Nyíregyházára, innen már csak kb 18km-t kellett megtennem szinte nyílegyenes úton hazáig :)

Fél 11-re értem haza átfagyva, de rengeteg jó élménnyel, de annál kevesebb fotóval, 632km-el a hátam mögött.
Azt hiszem, ez volt az idei utolsó hosszabb motorozásom, de ezek után nyugodtabb szívvel eresztek a guminyomáson, és várom karácsonyig azt a néhány napos órát, amikor ismét a nyeregbe pattanhatok, és lophatok néhány kilómétert kékfehér paripámba :)