Szlovák hétvége, röviden... PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Zizi
2011. szeptember 05. hétfő, 14:51

Nos röviden.

Péntek reggel 6-kor elrajtoltam, AJuditkuszéknál :mrgreen: volt az első pihenőm.

szlovakhetvegeroviden 01Ezzel vártak:

Hát nem is tudom mikor esett ilyen jól reggeli utoljára. Nem csak a fincsi kolbász és sonkák, hanem a szeretet, amivel fogadtak. Pillanatok alatt otthon éreztem magam, kv, tea, stb., szóval le a kalappal előttük. Innen "lazább tempóban" megérkeztünk Dorogra, ami azt hittem Esztergom. Gyors tankolás, ezután a motort előrébb toltam (ahogy szoktam), de mikor bementem volna fizetni, a kutas elkezdett velem kiabálni, hogy még egyszer ilyet ne csináljak, mert majdnem rám vetette magát, hogy fizetés nélkül lelépek. Csak mondta, mondta a magáét, levettem a sisakom és udvariasan csak ennyit mondtam, először is jó napot kívánok, vagy valami. Ez megtette hatását, amit el akartam érni, a feje majdnem szét durrant és elmondta még egyszer ugyan azt, türelmesen végig hallgattam és a végén vita helyett annyit mondtam neki, jó. Vártak Feriék, nekem ők fontosabbak mint ez a f@sz. Na nem hagyta abba, utánam jött a pénztárhoz is folytatta tovább, de ugyan azt, amit már 2x elmondott és kifutott, én meg sem fordultam, gondoltam már 2x megbeszéltük, nem pótvizsga ez. Bejött Judi és Atkusz is fizetni, látták a faszi tombol kint, elmeséltem nekik, mi az ÓRIÁSI probléma, mire velük együtt a pénztáros csak csak vigyorgott. El tudtam volna képzelni, ha ráugrik a faszi a motorra én meg 2 méter múlva megállok, de még jobb, ha le akartam volna lépni és húzom magammal Esztergomig (ekkor még nem tudtam hogy nem ott vagyok) Ennyit a tankolásról.

Kerestem Dorogon az Esztergomi hidat, hát közlöm mindenkivel, nincs ott. :mrgreen: Persze a Garmin mutatta, hogy ott vagyok. Hála az égnek megjött Feri sms-e, hogy hol vár, ebben volt valami helységnév, ami táblára is ki volt írva. Azt hiszem Párkány. Na a Garmin vitt volna egyenesen, de én balra, a tábla szerint mentem és 2 kanyar múlva ott voltunk. Hurrá.

13h-kor megérkeztünk a kijelölt kajáldába, ahol már várt a leendő tanítványom (Szlovák nyelvből és angolból) ms02, az az Zsóóóttti.

szlovakhetvegeroviden 02Itt olyan nevű kaját ettem, amit csak este tudtam kimondani pár sör után, leírni lehetetlen. Viszont ha a neve nem is, de az íze nagyon-nagyon finom. Nagy segítség, hogy Easyrider és Easyné Andi mindenben a segítségünkre volt.

Innen irány a szállás felé, de egy gyors tankolás után (itt is eltoltam a motort a kútfejtől, de érdekes módon senki nem kiabált velem) Easyriderrel, Atkuszékkal, nyelvtelen Zsóóóttival elugrottunk Popradba, vagy hova a Touratech boltba. Innen a helyi tuskóba (Tesco), ahol megvettük amit kellett. Sör, bor, vodka, pezsgő, tehát minden, ami a Judi szülinapi bulijára és a hegyekbe kell. Én még meg is kérdeztem Juditot, milyen pezsgőt szeret. :mrgreen: (ha már meglepi, legyen olyan amit szeret)

Irány a szállás, nekem aznapra 595km elég volt. A Szlovákok habzó sörrel vártak minket. 2€ és annyit iszol, amennyi jól esik, vagy többet is akár. Adtam 4-et, gondoltam mégsem járjanak velem annyira rosszul. :mrgreen: A szállás, a szoba, a parkoló, a vacsora, minden ahogy kell, profi. Kaptunk emlékmatricát (vagy mi a neve) a találkozóról, szép és nekem örök emlék, de PePe adott, így mi is vittünk idei naptárakat és klubmatricát, ezeknek nagy sikere volt. Nagyon készültek, nagyon vártak, ez nagyon jól esett. Projektoros kivetítő, kerti sátor, hideg sör estére, tökéletes kiszolgálás. Én ennek ellenére már inkább a szombatot vártam, hogy menjünk már motorozni, Tátra, stb. Izgalommal vártam, mint egy kisgyerek. (ha már az agyam is csak akkora)

Svédasztalos reggeli után (ami szintén olyan volt, amilyennek lennie kell, Korzikán megirigyelhette volna a 3 csillagos szálloda tulaja)10h-kor elrajtoltunk, 25 fok, gyönyörű napsütéses időben. Rövid ujjú, hálós nyári kabát. Na 5 perc múlva 16,5 fok lett, azt hittem megfagyok. Az első lámpánál megkérdeztem Hoffmannt, tudja-e az utat, határozott igen után félreálltam vele, pulcsi fel, többiek el. Elindultunk, kereszteződésben jobbra és utána hiába a lakott területen is 140km/h, nem értük utol őket, aminek az volt az oka, hogy ők nem arra mentek. :mrgreen:
Megálltunk, Easyrider visszajött értünk, így ez is megoldódott. Akik emiatt vártak, elnézést, de nem piknikezni álltam meg, hanem felöltözni, konkrétan annyira fáztam, hogy az már fájt.

Első betervezett megállónkon kv, stb.

szlovakhetvegeroviden 03

szlovakhetvegeroviden 04

Kv után elsétáltunk valami tóhoz, volt itt sísánc is. Élőben még nem láttam, hát én oda fel sem mennék, nehogy lesiklani, leugrani, stb. Nagyon durva, tv-ben kisebb.

szlovakhetvegeroviden 05

szlovakhetvegeroviden 06

szlovakhetvegeroviden 07

Na egy kicsit a motorozásról. Én még nem jártam a Tátrában, meg a Szlovák paradicsomban, de állíthatom, méltán hívják paradicsomnak. Kanyar-kanyar hátán, óriási ősfenyők (már ami megmaradt), tempós kanyarok, hegy, völgy, friss levegő, szinte nulla autó forgalom, mi kell még egy jó motorozáshoz?

szlovakhetvegeroviden 08

szlovakhetvegeroviden 09

szlovakhetvegeroviden 10

Azt mondta Slavo és Easy, ennél még szebb volt a Tátra a nagy vihar előtt. Rengeteg fát kidöntött a vihar. Bármerre néztünk, mindenhol láttuk a nyomait. Tv-ben, mikor kb. 6 éve ezt láttam, nem érintett ennyire meg.

szlovakhetvegeroviden 11

Láttam olyan hegyet (nem kicsit, akkor nagyot), ahol 1-2 db fa maradt csak meg. Sokkoló látni. Mikor jöttem haza vasárnap 7-kor, már mentek fel a favágók e hegyre. Pár évtized lesz, mire végeznek.

Ebédszünet.

szlovakhetvegeroviden 12Ismét kiváló ételeket kaptunk egy gyönyörű helyen és szép kis vendéglőben. Easy nagyon kitett magáért, csak jó helyeken voltunk. Dolgozott is érte rengeteget, láttam rajta izgul is, hogy minden jó legyen, hát sikerült barátom. :clap:

Vissza a szállásra, alacsony Tátra, magas Tátra, mit tudom én mikor pontosan hol voltunk, de édes mindegy. Ismét napsütés, kanyar-kanyar, hegy, völgy, lakodalom. Igen, lakodalom, szinte úgy éreztem magam, mert a szállásra érve ismét ott várt az előző este oly jó barátunkká vált sörcsap, mellette óriási bográcsokban főtt a gulyás. 2 fajta, pikáns és sima. (mikre nem gondolnak?)

Ismét projektor, motoros filmek sora, stb. Az est fénypontja Easyrider által "odavarázsolt" óriási bukósisak formájú torta volt, amit Judi születésnapja indokolt és párunktól kapott. Nagy meglepetéssel és örömmel fogadta, jó volt látni mennyire meghatotta és örült neki. Volt tűzijáték, pezsgő, minden, ami kell.

Mivel nem tudott ott mindenki Szlovákul :mrgreen: , így odahívtam Easyridert és Slavot a pulpitusra és letérdelve, meghajolva előttük kifejeztem tetszésem, így mindenki értette és a fő ok, hogy nagyon megérdemelték. Le a kalappal előttük.

Annyi mindent tudnék még írni, de nem érek rá, elkezdődött az iskola, sok kis emberke várja, hogy megtanítsam őket Szlovákul, így most el kell mennem sörért.