Idegenvezetés Szikussal PDF Nyomtatás E-mail
Túra beszámolók - Túra beszámolók
Írta: Szikus
2011. június 13. hétfő, 21:08

Szeretném megosztani veletek a múlt heti túrám élményeit.

Mint talán tudjátok, jó néhány évet dolgoztam Bécsben. Ez idő alatt szert tettem néhány osztrák motoros barátra és ismerősre. Vezettem már nekik néhány 3-4 napos túrát Magyarországon. Volt úgy, hogy minden éjszaka máshol aludtunk, de mostanában áttértünk arra, hogy egy helyen szállunk meg, és onnan megyünk különböző irányokba. Idén Bánkon volt a szálláshelyünk. A csoport 5 nőstényből és 8 hímből, valamint 12 motorból állt.

Hárman már szerdán szabadságon voltak, ők egyedül elnavigáltak Bécsből Bánkra. Pozsonytól a szlovák oldalon jöttek, Komáromnál jöttek át M.o.-ra, és Visegrádnál keltek át a réven.
Heten csak szerda délután indultak Bécsből, végig az M1-en. Budakeszin találkoztam velük, és vezettem őket az M2-n Bánkra.

Magyarázat: Bánki tó
idgvezszikussal 01

A panziót, ahol megszálltunk, mindenkinek csak ajánlani tudom: http://www.tengerszempanzio.hu
Az árak szolidak, a szobák tiszták voltak, a motorok zárt udvaron állhattak éjszaka. A konyha kiváló, olyan svédasztalos reggelit kaptunk (benne volt a szoba árában), ami minden képzeletet felülmúlt. A pincérlányok kedvesek, mosolygósak. A tulaj is motorozott régebben egy choperrel. Minden extra kívánságunkat teljesítette, pl. szerdán (előzetes megbeszélés alapján) meghosszabította a nyitvatartást, hogy minket meleg vacsorával várjon.

Magyarázat: Tengerszem panzió
idgvezszikussal 02
idgvezszikussal 03

Csütörtökön Párkányban (Stúrovó) az ebédnél találkoztunk a maradék 2 fővel, akik szerdán még nem tudtak elindulni. Így jutottunk oda:
Bánk-Párkány(Sturovó)
Még szebb lett volna a Diósjenő-Kemence közötti erdei úton menni, de ez elvileg csak engedéllyel járható. Az erdészet vezetője telefonon azt mondta, ők a tulajdonosok, de az engedély kiadása - már nem emlékszem, melyik - természetvédelmi hatósághoz tartozik. Egyébként nem állt túl pozitívan a dologhoz. Mivel magam is többé-kevésbé környezettudatos magatartásra törekszem, és 11 motorról volt szó, ezzel annyiban is hagytam a dolgot. Azért 1-2 motorral talán bocsánatos bűn végigmenni ezen a gyönyörű szakaszon - ahogy mi is tettük a múltkor Ispánnal -, ha arra jártok, ne hagyjátok ki.
A találkozóig még volt annyi időnk, hogy elugorjunk Visegrádra a kilátóig, de sajnos zárva volt.

Magyarázat: Kilátó, Visegrád
idgvezszikussal 04

Párkányban a Casablanca éttermet is tudom ajánlani. Normális árakon nagyon jó kajákat lehet kapni. A kiszolgálás is szívélyes, a személyzet természetesen magyarul beszél. http://www.casablanca.parkany.sk/index.php?newlang=hungarian

Magyarázat: Casablanca étterem
idgvezszikussal 05

Ebéd után Szentendrét céloztuk meg a
Párkány(Sturovó)-Bánk útvonal első szakaszán. Amíg ebédeltünk, esett egy kicsit az eső, azt hittük, ezzel vége is, de már Esztergomban be kellett öltöznünk. Ezért aztán Dobogókőn nem is álltunk meg, Szentendrén viszont már megint jó idő volt.

Magyarázat: Szentendre
idgvezszikussal 06
idgvezszikussal 07

Megnéztük a Marcipán múzeumot.

Magyarázat: Marcipán múzeum
idgvezszikussal 08
idgvezszikussal 09
Magyarázat: Marcipán múzeum
idgvezszikussal 10
idgvezszikussal 11

Az erdei úton, Pilisszentlászlón keresztül mentünk vissza a visegrádi révig.

Magyarázat: Visegrád
idgvezszikussal 12
idgvezszikussal 13
Magyarázat: Visegrád
idgvezszikussal 14

idgvezszikussal 15

Nagymarosról továbbra sem a rövidebb, hanem a szebbik úton mentünk tovább. Miután hazaértünk, elmagyaráztam az osztrákoknak, mit is jelentett az útközben, Márianosztrán látott "P látogatók számára" tábla. :mrgreen:

A következő két nap tervébe sokat átvettem az egri évadnyitón szerzett tapasztalatokból.

Pénteken az úti cél Eger volt:
Bánk-Eger
Az út elején nem akartam időt veszíteni, ezért Hollókőt most kihagytuk. Nem sokkal a fejedelmi reggeli után - de csakis ezzel az indokkal - nem álltunk meg Szécsényben az elágazás közelében egy fagylaltra a cukrászdánál sem. Az út viszont nagyon szép Szécsény és Pásztó között. Ezzel csak a Salgótarján-Cered szakasz vetekszik, amire a múltkor Bopi hívta fel a figyelmemet. Az egri találkozóról ismert Bacchus panzióban előzetesen el tudtam intézni, hogy - bár a konyha csak délután nyit - a séf korábban bejöjjön és elkészítse az ebédünket. A jövő évi túránk szálláshelye valószínűleg itt lesz.
Visszafele az Eger-Bánk útvonalon mentünk.
Kékestetőn az osztrákok nagyon büszkék voltak, hogy az ország legmagasabb pontján állhattak. Próbálnák ezt meg odahaza! :mrgreen:
Szirákon tartottunk még egy kávészünetet a kastélyban. A kastély belsőt nem tudtuk megnézni, mert viharfelhők gyülekeztek, és ezért gyorsan továbbálltunk. Szerencsére megúsztuk, azzal együtt, hogy elnéztem egy elágazást, és ezért Balassagyarmaton is keresztül mentünk, pedig nem állt szándékomban.

Szombat: Bánk-Tisza-tó
Most viszont nem hagytuk ki a fagylatot Gyöngyösön, a Malomudvar cukrászdában.
A térképen elfelejtettem bejelölni, hogy Tiszafüredről elmotoroztunk még Hortobágyra (35 km).

Magyarázat: Hortobágy
idgvezszikussal 16

A 9lyukú hídnál lángost ettünk, karikás ostort csattogtattunk és a ?lyukú Piroschkának csaptuk a szelet. Beugrottunk Mátára is, megnézni a ménest.
Nagy szerelmünk a Tisza-tó, ha lehet, nem hagyjuk ki.

Magyarázat: Tisza-tó
idgvezszikussal 17

Tiszaörvényben, a Szabics kikötőben http://www.szabicskikoto.hu béreltünk két halászladikot, 10-en éppen belefértünk (a többiek Bánkon maradtak, ill egy lazább gurulást teljesítettek Vácra, Gödöllőre). Sajnos egy szervezési hiba folytán mindkét csónak 15 lovas motorral volt felszerelve, ezekkel nem szabad kimenni a tóra. Így az öblítő csatornákon és a Tiszán hajóztunk, gyönyörűséges környezetben.

Magyarázat: Tisza
idgvezszikussal 18
Magyarázat: Tisza-tó
idgvezszikussal 19

idgvezszikussal 20Csatolmány:
Magyarázat: Tisza

A strand mellett ki is kötöttünk és fürödtünk egy jót.
A tavat viszont jól megnéztük menet közben, mivel az évadnyitón Józsi által vezetett útvonalon haladtunk, a gáton, csak visszafelé, Tiszaörvénytől Kisköréig. Ezt nem tudtam bejelölni a térképen, a Google valószínűleg nem ismeri az utat a gáton. Abádszalókon belefutottunk egy nagy csapat chopperesbe, akik a találkozóra jöttek. Még segítettek is nekünk megtalálni a helyes utat. A folytatás:
Tisza-tó-Bánk
Az autópályán kellett mennünk, hogy sötétedésig haza érjünk. Ez volt a legsűrűbb nap kb. 470 km-rel és 2,5 óra csónakázással. Ezt is csak úgy tudtuk teljesíteni, hogy nem álltunk meg ebédelni, hanem a csónakban ettük meg a magunkkal vitt szendvicseket, amiket a panzióban előre elkészítettek számunkra.

Vasárnap már mindenki sietett haza, Komáromig együtt mentünk.
Bánk-Komárom
Innen ők sietve, de azért nem az autópályán, hanem az 1-esen nyugatra, én meg Mocsa, Tata felé bóklászva a másik irányba.